Go Back   Cruise Reviews Forums > Seereisenforum > Shiplovers' Corner
Register Forgot Password?
New! Use your Facebook, Google, AIM & Yahoo accounts to securely log into this site, click logo to login  
Search

 
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
  #1 (permalink)  
Old 06-06-2005, 02:14 AM
Patrick Wetter's Avatar
Senior Member
 
Join Date: Feb 2003
Location: OSC Luxemburg
Posts: 1,292
Default
Moin zusammen,

folgende Meldung von MaritimeMatters:

June 2: The Indian Supreme Court has recommended that the former Danish train ferry
KONG FEDERICK IX be "driven out" of Indian waters and that an investigation to identify those responsible for the ship's illegal delivery be conducted. Meanwhile.permission to beach the ship at Alang was given, so she will have to be dragged back out to sea,repaired and sent back to Denamrk for removal of onbaord toxins.

Das würde jetzt also bedeuten, daß das Schiff erst einmal vom Strand wieder runter müsse und dann wieder um den halben Erdball nach Dänemark geschleppt werden müsse, um dort erst einmal "Giftfrei" gemacht zu werden.
Das wäre ja ein Aufwand, und dann die Kosten...

Bin mal gespannt wie das jetzt ausgeht.

Ob NCL davon weiß... Denn das würde ich sehen wollen, wenn man die NORWAY zurück nach Deutschland schleppen müßte um sie doch erstmal Asbestfrei zu machen (natürlich wenn sie wirklich verschrottet werden soll, was ja momentan niemand genau weiß)
__________________
Best regards,
Patrick Wetter

Odessa Shipping Company

new for us on cruise-duty:
m/v YUZHNAYA PALMYRA
www.yuzhnaya-palmyra.com.ua



  #2 (permalink)  
Old 06-06-2005, 02:14 AM
Patrick Wetter's Avatar
Senior Member
 
Join Date: Feb 2003
Location: OSC Luxemburg
Posts: 1,292
Default
Moin zusammen,

folgende Meldung von MaritimeMatters:

June 2: The Indian Supreme Court has recommended that the former Danish train ferry
KONG FEDERICK IX be "driven out" of Indian waters and that an investigation to identify those responsible for the ship's illegal delivery be conducted. Meanwhile.permission to beach the ship at Alang was given, so she will have to be dragged back out to sea,repaired and sent back to Denamrk for removal of onbaord toxins.

Das würde jetzt also bedeuten, daß das Schiff erst einmal vom Strand wieder runter müsse und dann wieder um den halben Erdball nach Dänemark geschleppt werden müsse, um dort erst einmal "Giftfrei" gemacht zu werden.
Das wäre ja ein Aufwand, und dann die Kosten...

Bin mal gespannt wie das jetzt ausgeht.

Ob NCL davon weiß... Denn das würde ich sehen wollen, wenn man die NORWAY zurück nach Deutschland schleppen müßte um sie doch erstmal Asbestfrei zu machen (natürlich wenn sie wirklich verschrottet werden soll, was ja momentan niemand genau weiß)
__________________
Best regards,
Patrick Wetter

Odessa Shipping Company

new for us on cruise-duty:
m/v YUZHNAYA PALMYRA
www.yuzhnaya-palmyra.com.ua



 
 

Tags
alang, strand, verschrottung, von


Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On
 

All times are GMT -7. The time now is 03:22 AM.

Contact Us - Terms of Use - Cruise Reviews Home - Archive - Privacy Statement - Top

Powered by vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.5.2